Well, let us assume average damage on all weapons, ignoring explosions for the moment.
Code:
d6 d8 d10 d12
d4 6 7 8 9
d6 7 8 9 10
d8 8 9 10 11
d10 9 10 11 12
d12 10 11 12 13
Now, factor in average weapon speeds
d4 = 3 Ticks
d6 = 4 Ticks
d8 = 5 Ticks
d10 = 6 Ticks
d12 = 7 Ticks
As such, using the table above, we see DPT of the following:
Code:
d6 d8 d10 d12
d4 2.00 2.33 2.67 3.00
d6 1.75 2.00 2.25 2.50
d8 1.60 1.80 2.00 2.20
d10 1.50 1.67 1.83 2.00
d12 1.43 1.57 1.71 1.86
This, of course, assumes that you are striking an target with no armour. Once you factor in AR, the numbers go this way:
For AR2
Code:
d6 d8 d10 d12
d4 4 5 6 7
d6 5 6 7 8
d8 6 7 8 9
d10 7 8 9 10
d12 8 9 10 11
DPT
d6 d8 d10 d12
d4 1.33 1.67 2.00 2.33
d6 1.25 1.50 1.75 2.00
d8 1.20 1.40 1.60 1.80
d10 1.17 1.33 1.50 1.67
d12 1.14 1.29 1.43 1.57
AR4
Code:
d6 d8 d10 d12
d4 2 3 4 5
d6 3 4 5 6
d8 4 5 6 7
d10 5 6 7 8
d12 6 7 8 9
DPT
d6 d8 d10 d12
d4 0.67 1.00 1.33 1.67
d6 0.75 1.00 1.25 1.50
d8 0.80 1.00 1.20 1.40
d10 0.83 1.00 1.17 1.33
d12 0.86 1.00 1.14 1.29
And AR6
Code:
d6 d8 d10 d12
d4 0 1 2 3
d6 1 2 3 4
d8 2 3 4 5
d10 3 4 5 6
d12 4 5 6 7
DPT
d6 d8 d10 d12
d4 0.00 0.33 0.67 1.00
d6 0.25 0.50 0.75 1.00
d8 0.40 0.60 0.80 1.00
d10 0.50 0.67 0.83 1.00
d12 0.57 0.71 0.86 1.00